Valtakunnallinen työelämäpalaute otettiin koko Suomessa käyttöön 1.7.2021.
Työelämäpalautteen tarkoituksena on saada työelämän kokemuksia oppilaitoksen palveluista liittyen koulutussopimuksen ja oppisopimuksen laatuun. Palautteen määrä ja keskiarvo vaikuttavat oppilaitoksen saamaan rahoitukseen.
Palautekysymysten teemat ovat asiakaslähtöisyys, sopimusprosessi, ohjaus ja tuki sekä vaikuttavuus ja laatu.
Työelämäpalautteita on kaksi:
Työelämäpalaute on osa Ammattiopisto Tavastian laatujärjestelmää. Käsittelemme saamamme palautteet yhteisesti ja tutkintokohtaisesti. Kehitämme niiden perusteella toimintaamme.
Työpaikkapalautteeseen vastaavat työpaikalla järjestettävän koulutuksen yhteyshenkilöt. Kysely lähetetään heille kahdesti vuodessa.
Työelämäpalautteen keskiarvo oli Ammattiopisto Tavastiassa 4,2/5,0, kun se valtakunnallisesti oli 4,1/5,0. Vastauksia saatiin 451. Vastausprosentti oli 34. Kyselyssä on 10 väitettä. Tavastia ei ollut minkään väitteen osalta valtakunnallista keskiarvoa alemmalla tasolla.
Kaikkein tyytyväisimpiä vastaajat olivat väitteisiin
Eniten kehittämistä on väitteissä
Kehittämistoimenpiteet saadun palautteen perusteella
Työpaikkaohjaajien palautteita saatiin 1 043 ja vastausprosentti oli 28.
Vastausten keskiarvo oli 4,1/5,0. Tyytyväisimpiä työpaikkaohjaajat olivat yhteistyöhön Ammattiopisto Tavastian kanssa (ka 4,5), ja näytön toteutukseen yhteistyössä Ammattiopisto Tavastian kanssa (ka 4,5). Eniten kehittämistä on siinä, että työpaikkaohjaaja tietää opiskelijan henkilökohtaisen osaamisen kehittämissuunnitelmaan (HOKS) kirjatut tavoitteet (ka 3,9) ja siinä, että oppilaitos varmistaa etukäteen opiskelijan riittävät valmiudet työelämässä oppimiseen (ka 3,9).
Kehittämistoimenpiteet saadun palautteen perusteella
Valtakunnallinen palaute löytyy osoitteesta vipunen.fi
Sivua päivitetty 30.1.2023 kello 11.43