Ajankohtaista

Visuaalinen tuoteviestintä, 2 op (HAMK)

Onnistunut tuoteviestintä tuottaa onnistuneen sekä odotuksia vastaavan ostokokemuksen. Näkyvä, vaikuttava ja ymmärrettävä tuoteviestintä edellyttää oikean informaation ja visuaalisten elementtien valintaa. […]

Lue lisää

24.5.2023

Vastuullinen arvoketju ja ostotoiminta, 3 op (HAMK)

Tämän ajan vaatetusalan toiminta perustuu erilaisiin hankinta- ja tuotantoketjuihin. Kurssilla opitaan tilaus-, hankinta- ja tuotantoketjujen perusteet. Näiden rakenteen ymmärtäminen mahdollistaa […]

Lue lisää

24.5.2023

Muotoiluajattelu vaatetus- ja muotialalla, 3 op (HAMK)

Muotoiluajattelu on osa nykyaikaista yritystoimintaa. Se mahdollistaa luovan, käyttäjälähtöisen, monialaisen ja ratkaisukeskeisen lähestymistavan toiminnan eri osa-alueilla. Design Thinking Process ja […]

Lue lisää

24.5.2023

Vaatetus- ja muotialan uudet liiketoimintamallit, 2 op (HAMK)

Vaatetusala on entistä enemmän siirtymässä uudenlaisiin liiketoiminta- ja ratkaisumalleihin. Toimialaa määrittävät osaltaan digitalisaatio, sosiaalinen media, vastuullisuus ja kiertotalous. Co-design ja […]

Lue lisää

24.5.2023

Kestävä tuotesuunnittelu ja kehitys vaatetus- ja muotialalla, 5 op (HAMK)

Kestävän kehityksen periaatteet ovat kasvava osa vaatetusalaa. Näiden periaatteiden mukaisten ratkaisujen aikaansaaminen edellyttää jo suunnitteluvaiheessa peruskäsitteiden ja ilmiöiden tunnistamista sekä […]

Lue lisää

24.5.2023

Digitaalisen tuotekehityksen perusteet, 5 op (HAMK)

Vaatetuksen digitaalisten työvälineiden hallinta on välttämätön osa nykyaikaista, tehokasta suunnittelua ja teollista tuotantoa. Tällä kurssilla tutustutaan yhteen digitaaliseen ketjuun ja […]

Lue lisää

24.5.2023

Vastuullinen brändi ja viestintä, 3 op (HAMK)

Yritysten vastuullisuusviestinnän on oltava suunnitelmallista, läpinäkyvää ja merkityksellistä. Tämän toteutumiseksi on tärkeää ymmärtää ne periaatteet, joille vastuullinen brändi rakentuu ja […]

Lue lisää

24.5.2023

Tuotekehitys ja teollinen tuotanto, 3 op (HAMK)

Tuotekehitysprosessissa vaate muuttuu prototyypistä tuotantokelpoiseksi tuotteeksi. Tuotekehityksen olennaisia osia ovat sovittaminen ja mallitus, mittaaminen ja mittataulukkojen tekeminen, sarjonta mittataulukossa sekä […]

Lue lisää

24.5.2023

Toimialaosaamista muotikaupan myyjille, 30 tuntia (Tavastia)

Muotialan myyjän laaja-alainen osaaminen varmistaa asiakastyytyväisyyden sekä kuluttajan sitoutumisen myymälän palveluun ja tuotetarjontaan, niin kivijalkakaupassa kuin verkkokaupassakin. Hyvä asiakaspalvelu ja […]

Lue lisää

23.5.2023