Kanta-Hämeen matkailun kansainvälistymissuunnitelmassa korostetaan mm. vastuullisen matkailun kehittämistä. Näin ollen alueen matkailuyrityksissä on tarve vahvistaa osaamista kestävän matkailun, vastuullisuusviestinnän ja kansainvälisen kilpailukyvyn osalta.
Kohderyhmänä ovat Kanta-Hämeen matkailuyritysten yrittäjät ja työntekijät, jotka haluavat kehittää liiketoimintaansa vastuullisempaan ja kestävämpään suuntaan sekä ymmärtää toimintansa sosiaalisia ja eettisiä vaikutuksia. lmastovastuullisen toiminnan, luonnon suojelemisen, eri kulttuurien kunnioittamisen ja taloudellisen oikeudenmukaisuuden ymmärtäminen sekä niiden mukaan toimiminen luo yrityksessä oikean pohjan kestävälle kehitykselle ja kestävälle liiketoiminnan kasvulle.
Yrittäjille ja heidän työntekijöilleen tarvitaan yhteistä koulutusta, jossa päästään konkreettisesti vastuullisuuskysymysten äärelle. Tavastiassa on suunniteltu vastuullisen matkailun paikallista tutkinnon osaa, jonka pilotointi ja edelleen kehittäminen yritysten ja opiskelijoiden tarpeisiin tehdään tässä hankkeessa.
Koulutuskuntayhtymä Tavastia
Koulutus on Jatkuvan oppimisen ja työllisyyden palvelukeskuksen (Jotpa) rahoittama. Palvelukeskus edistää työikäisten osaamisen kehittämistä ja osaavan työvoiman saatavuutta. Palvelukeskuksen toimintaa ohjaavat opetus- ja kulttuuriministeriö sekä työ- ja elinkeinoministeriö.
Sivua päivitetty 6.8.2025 kello 09.34