IT-asioissa Parolan lukiolaisia auttaa Koulutuskuntayhtymä Tavastian IT-palvelut.

  • Hattelmalantie 6 (G-rakennus) 1 krs.
  • IT-palveluiden yhteinen puhelinnumero on 03 6581 700 (emme vaihda salasanaa puhelimitse).

IT-palvelut palvelevat erilaisissa tietotekniikkaan liittyvissä asioissa kuten, laitteiden ja tietojärjestelmien toimivuudessa sekä neuvomme ongelmatilanteissa. Aloittaessaan opiskelun opiskelija saa henkilökohtaisen käyttäjätunnuksen, jolla hän pääsee kirjautumaan Koulutuskuntayhtymä Tavastian tietokoneille ja eri järjestelmiin.

Tavastian IT-ohjeet löytyvät Opiskelija Pertistä.

Käytännön ohjeita

Salasanan vaihtaminen

Mikäli salasana on vanhentumassa voi sen vaihtaa täältä.
Unohtuneen tai vanhentuneen salasanan voi vaihtaa täältä. Tämä edellyttää että tiedot salasanan palauttamiseksi on aiemmin annettu.
Mikäli nämä eivät onnistu, niin tulee henkilökohtaisesti hakea uusi salasana opintotoimistoista,  IT-palveluista tai pyytää opettajalta. Salasanaa hakiessa tulee todistaa henkilöllisyys, esim. opiskelijakortilla.
Jos oppilas itse ei pääse paikan päälle, tulee ottaa yhteyttä opettajaan.

Sähköposti

Opiskelija saa automaattisesti sähköpostin, joka on muotoa käyttäjätunnus@live.kktavastia.fi. Sähköposti on osa Office 365 -pilvipalvelua.

Moodle

Tavastian verkko-oppimisalustana käytetään Moodlea. Moodle toimii osana lähiopetuksen tukena sekä tarjoaa joitakin verkkokursseja. Moodleen viedään opiskelun materiaaleja, tehtäviä sekä niiden palautuksia.

Tallennustila

Opiskelijalle on OneDrive for Business (Office 365-pilvipalvelu) rajattomasti tallennustilaa. OneDrive on helppo tapa jakaa tiedostoja muille käyttäjille.

Ohjelmistot

Opiskelijat voivat hankkia ohjelmia opiskelijahintaan. Office 365-pilvipalvelun kautta opiskelija saa käyttöönsä opiskelujensa ajaksi Office-paketin maksutta. Lisätietoa ohjelmistoista löytyy Opiskelija Pertistä.

Sivua päivitetty 29.12.2020 kello 14.35