ASKELeittain asiakasymmärrykseen

Projektin perustiedot

Projektin tila Käynnissä
Aloituspäivämäärä  30.9.2016

Hakija / hallinnoiva organisaatio

Hyria koulutus Oy

Projektin vastuuhenkilö

Etunimi Marja
Sukunimi Vaario
Sähköpostiosoite  etunimi.sukunimi@kktavastia.fi

Rahoitusviranomainen

Opetus- ja kulttuuriministeriö

Toimintasuunnitelmat

ASKELeittain asiakasymmärrykseen -hankkeen tavoitteita on:

  • lisätä opettajien ja ohjaustyötä tekevien ymmärrystä siitä, mitä tarkoittavat asiakaslähtöisyys ja osaamisperusteisuus molempien asiakasryhmien parissa
  • rakentaa asiakasymmärryksen lisäämiseksi ja osaamisen tunnistamiseen ja tunnustamiseen työkaluja ja menetelmiä arjen työn tueksi
  • lisätä opettajien työpaikkakäyntien määrää (top-ohjauskäyntien lisäksi)
  • lisätä opettajien ja ohjaustyötä tekevien yhteistyötä koulutusorganisaation yritys-, oppisopimus- ja /tai työelämäpalveluiden kanssa

Tulokset:

  • hankkeen tuloksena syntyy ASKELeittain-valmennusohjelma, joka toteutetaan hankkeen jälkeen kehittyneempänä versiona uudelle ryhmälle (opettaja-/ohjaushenkilöstölle)
  • työparityöskentelyllä saavutetaan hankkeen aikana 200 työnantajakäyntiä. Tätä työtä jatketaan tavoitteellisesti ja yritys- ja yhteisöasiakkuuksia kehitetään systemaattisesti TOP-paikasta kohti laajempaa yhteistyötä
  • molempien toimenpiteiden avulla opettajien ja ohjaushenkilöiden asiakasymmärrys  kasvaa, he pystyvät palvelemaan yritysten kokonaisvaltaisia tarpeita tehokkaammin ja tavoitteellisempi aktiivisyys työelämän parissa lisääntyy. Tämän lisäksi he saavat työkaluja ja osaamista henkilöasiakkaiden osaamisen tunnistamiseen ja tunnustamiseen.

Mukana olevat organisaatiot

Hyria koulutus Oy
 Koulutuskuntayhtymä Tavastia
 Lounais-Hämeen ammatillisen koulutuksen ky
 Valkeakosken ammatti- ja aikuisopisto
 Koulutuskeskus Salpaus
 Kiipulasäätiö
© 2017 Koulutuskuntayhtymä Tavastia